Sivu 1/1
Debet ja kredit pakollisia?
Lähetetty: 23 Marras 2009, 09:51
Kirjoittaja rince
Mielestäni olen lukenut jostain että sähköisessä kirjanpidossa (eli tietokoneella tehtävässä) ei ole pakko käyttää erikseen debet- ja kredit-puolia, vaan riittää että jokaista tiliä kohden on vain yksi sarake johon merkitään debetit plussana ja kreditit miinuksena?
Käytetäänkö kaikissa kirjanpito-ohjelmissa kuitenkin debettiä ja kredittiä?
Re: Debet ja kredit pakollisia?
Lähetetty: 23 Marras 2009, 14:37
Kirjoittaja Moderator
Itselle tulee tästä mieleen ensimmäisenä ammatinharjoittajan kirjanpito, joka on yhdenkertaista. Siinä ei tarvita erikseen debet ja kredit -tilejä, vaan toimia voidaan juuri kuvailemallasi tavalla. Esimerkiksi exceliin voidaan tehdä luettelo tileistä, joihin sitten merkitään summat plussina ja miinuksina.
Itse en ole tietoinen, sellaisesta kahdenkertaisen kirjanpidon ohjelmasta, jossa ei olisi debet ja kredit -tilejä.
Re: Debet ja kredit pakollisia?
Lähetetty: 25 Marras 2009, 15:40
Kirjoittaja rince
OK, kiitos tiedosta. Teen tässä nettipohjaista kirjanpito-ohjelmaa, joten laitetaan sinne debet- ja kredit-puolet erikseen.
Re: Debet ja kredit pakollisia?
Lähetetty: 25 Marras 2009, 16:19
Kirjoittaja Moderator
rince kirjoitti:OK, kiitos tiedosta. Teen tässä nettipohjaista kirjanpito-ohjelmaa, joten laitetaan sinne debet- ja kredit-puolet erikseen.
Hienoa!
Paljon onnea ohjelman tekoon, sille on varmasti olemassa kysyntää!