Alkuvaraston siirtoon ja vähennykseen liittyvät kirjaukset
Lähetetty: 22 Kesä 2013, 18:48
Hei! Olen lueskellut alkuvarastoon liittyviä keskusteluja, mutta vielä kaipaisin ihan selkeitä kirjausohjeita. Kyseessä juuri perustamani Oy, jonka itse kokonaan omistan.
-mitä kirjauksia teen, kun siirrän itse ennen yrityksen perustamista ostamani tarvikkeet yritykselle? Nämä olen siis maksanut itse omalta pankkitililtäni ja haluan myös siirtää rahat yrityksen tililtä itselleni. Osa näistä on tarvikkeita, joista valmistan lopputuotteita ja osa työkaluja, joilla teen lopputuotteita.
-mitä kirjauksia teen, jotta saan alkuvarastovähennyksen?
-onko eroa kirjauksilla, kun yksi tarvikesatsi on ostettu Suomesta ja laskulla lukee selkeästi ALV 24% ja taasen kolme tarvikesatsia on ostettu UK:sta ja laskuilla ei lue ALV, vaikkakin hinta pitäisi sisältää ALV:n (Ostettu Amazon.co.uk:sta, joka kertoo aina lisäävänsä ostomaan ALV:n tuotteiden summaan)
Kiitos kaunis asiallisista vastauksista
-mitä kirjauksia teen, kun siirrän itse ennen yrityksen perustamista ostamani tarvikkeet yritykselle? Nämä olen siis maksanut itse omalta pankkitililtäni ja haluan myös siirtää rahat yrityksen tililtä itselleni. Osa näistä on tarvikkeita, joista valmistan lopputuotteita ja osa työkaluja, joilla teen lopputuotteita.
-mitä kirjauksia teen, jotta saan alkuvarastovähennyksen?
-onko eroa kirjauksilla, kun yksi tarvikesatsi on ostettu Suomesta ja laskulla lukee selkeästi ALV 24% ja taasen kolme tarvikesatsia on ostettu UK:sta ja laskuilla ei lue ALV, vaikkakin hinta pitäisi sisältää ALV:n (Ostettu Amazon.co.uk:sta, joka kertoo aina lisäävänsä ostomaan ALV:n tuotteiden summaan)
Kiitos kaunis asiallisista vastauksista
