Tositteiden järjestämisestä
Lähetetty: 30 Huhti 2020, 20:29
Hei!
Nyt olisi ihan ruohonjuuritason höpsö kysymys paperisten tositteiden järjestämisestä oikein mappiin.
Kirjanpito-ohjelmassani tositteille on omat tositelajinsa, esim. myynti-, pääkirja- ja ostotositteille (MY, PÄ, OS). Kun teen suoriteperusteista kirjanpitoa ja lyön mappiin paperit aikajärjestyksessä, onko minun välitettävä tuosta tositenumeroinnista sen enempää? Onko sillä merkitystä? Jos siis esim. pääkirjatositteen jälkeen tulisi myyntitosite, sitten ostotosite, taas myyntitosite ym. Tositteet eivät ole tällöin juoksevasti numeroitu mappiin, kuten olen aiemmin tehnyt (uusi kirjanpito-ohjelma). Onko tämä oikea tapa, voiko näin tehdä? Kiitos vastauksista!
Nyt olisi ihan ruohonjuuritason höpsö kysymys paperisten tositteiden järjestämisestä oikein mappiin.
Kirjanpito-ohjelmassani tositteille on omat tositelajinsa, esim. myynti-, pääkirja- ja ostotositteille (MY, PÄ, OS). Kun teen suoriteperusteista kirjanpitoa ja lyön mappiin paperit aikajärjestyksessä, onko minun välitettävä tuosta tositenumeroinnista sen enempää? Onko sillä merkitystä? Jos siis esim. pääkirjatositteen jälkeen tulisi myyntitosite, sitten ostotosite, taas myyntitosite ym. Tositteet eivät ole tällöin juoksevasti numeroitu mappiin, kuten olen aiemmin tehnyt (uusi kirjanpito-ohjelma). Onko tämä oikea tapa, voiko näin tehdä? Kiitos vastauksista!