Ensinnäkin kiitoksia kaikille foorumille kirjoittaneille! Lueskelemalla kirjoituksianne olen saanut oman kirjanpitoni ja yritystoimintani alkuun.
Sitten kysymykseeni:
Olen hankkinut kalustoa arvoltaan hieman alle 2000€. Maksan tämän hankinnan useammassa erässä, kolmessa tai neljässä. Maksut tulevat jakautumaan kahdelle tilikaudelle. En ole ALV-rekisterissä, koska olen terveydenhuollon ammattihenkilönä vapaa arvonlisäverosta.
Yhdenkertaista kirjanpitoani teen itse excel-pohjaisena. Olen siis ymmälläni siitä, kuinka tässä tapauksessa merkitsen kirjanpitooni poistot Poistot ovat itselleni muutenkin uusi asia ja nyt tämä tuntuu osamaksun ja useamman tilikauden kanssa hieman monimutkaiselta.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Kalustohankinta, osamaksu, useampi tilikausi
Kysymyksiä ja vastauksia yhdenkertaiseen kirjanpitoon liittyen.
Palaa sivulle “Kysymyksiä ja vastauksia”
Hyppää
- YLEISTÄ YRITTÄJYYDESTÄ
- ↳ Ajankohtaista
- ↳ Yleistä yrittämiseen liittyen
- ↳ Yrittäjäksi ryhtyminen
- ↳ Esittele yrityksesi
- ↳ Palkataan kirjanpitäjä
- KAHDENKERTAINEN KIRJANPITO
- ↳ Kirjanpidon perusteet
- ↳ Kirjanpidon aloittaminen
- ↳ Kirjanpidon korjaaminen
- ↳ Palkanmaksu
- VEROTUS
- ↳ Veroilmoituksen täyttäminen
- ↳ Arvonlisäveron laskeminen
- ↳ Toiminimet
- ↳ Osakeyhtiöt ja henkilöyhtiöt
- ↳ Yhdistykset
- ↳ Autot ja matkakustannukset
- YHDENKERTAINEN KIRJANPITO
- ↳ Kysymyksiä ja vastauksia
- KIRJANPITO-OHJELMAT
- ↳ Tilitin
- ↳ Tappio
- ↳ Kitupiikki
- ↳ Muut kirjanpito-ohjelmat
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Asteri
- ↳ Avista
- ↳ Merit Aktiva
- ↳ Netvisor
- ↳ Passeli
- ↳ Pro Countor
- ↳ Tietosuunta
- ↳ Tikon
- ↳ Visma
- ↳ Zervant
- TILINPÄÄTÖS
- ↳ Poistot
- ↳ Varastonmuutos
- ↳ Tilinpäätösasiakirjat
- ↳ Tuloslaskelma & Tase
- KAUPANKÄYNTI
- ↳ Verkkokauppa
- ↳ EU-kauppa
- ↳ Ulkomaankauppa