Aloittelijalle neuvoja?

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
Kotka
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Helmi 2012, 03:01

Aloittelijalle neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Kotka »

Olen hankkinut juuri Y-tunnuksen ja ALV-rekisteriin liittynyt. Tarvitsisin pientä apua parissa asiassa kirjanpidossani, kun ei ilmeisesti yksinkertainen kirjanpito taida riittää.

1. Saan rahaa Tanskasta nettisivujeni mainostuloja yritykseltä. Miten merkitsen tämän kirjanpitooni? Firma siis maksaa Tanskassa käänteiseverovelvollisuutena.

2. Ostan esim. verkkotunnuksen Yhdysvalloista, miten merkitsen tämän kirjanpitoon?

3. Olen teettänyt töitä Freelancer.com-verkon kautta ja siirtänyt myös siis rahaa sen kautta maksuna ohjelmista/koodeista, miten merkitsen tämän kirjanpitoon?

Ja toki jos nämä voi tehdä yksinkertaisessa kirjanpidossa kertokaa miten.
Primrose
Viestit: 99
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 19:49

Re: Aloittelijalle neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Primrose »

Mihinkään näihin kysymyksiin en pysty tyhjentävästi vastaamaan ennen kuin paljastat yrityksesi toimialan. Eli mistä yritys saa rahaa, palveluista vai tavaran myynnistä jne.
KLT-kirjanpitäjä vm. 2013 :)
Kotka
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Helmi 2012, 03:01

Re: Aloittelijalle neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Kotka »

Primrose kirjoitti:Mihinkään näihin kysymyksiin en pysty tyhjentävästi vastaamaan ennen kuin paljastat yrityksesi toimialan. Eli mistä yritys saa rahaa, palveluista vai tavaran myynnistä jne.
Hupsista se unohtui, mutta rahat tulevat internet-sivuni mainostilasta ja ovat siis palvelumyyntiä jos oikein olen ymmärtänyt. Toimiala verohallinnossa tosin on: Mainostilan vuokraus ja myynti (73120)
Vastaa Viestiin