kuittien säilyminen

Kaikki mikä liittyy yrittäjänä toimimiseen yritysmuodon valinnasta eläkeasioihin.
noviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Syys 2009, 15:53

kuittien säilyminen

Viesti Kirjoittaja noviisi »

kuitteja pitäisi säilyttää monta vuotta mutta joistain kuiteista katoaa muste jo vuodessa. pitääks kaikista ottaa kopio tai riittääkö pelkkä tyhjäksi kulunut lappu.
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Re: kuittien säilyminen

Viesti Kirjoittaja Moderator »

noviisi kirjoitti:kuitteja pitäisi säilyttää monta vuotta mutta joistain kuiteista katoaa muste jo vuodessa. pitääks kaikista ottaa kopio tai riittääkö pelkkä tyhjäksi kulunut lappu.
Tällaisista kuiteista pitäisi ottaa kopio.

Periaatteessa tyhjäksi kuluneen kuitin voi kyllä yrittää jäljittää sen jälkeen kun se on kirjattu kirjanpitoon (kun päivämäärä ja summa ja hankintapaikka ovat tiedossa) ja todistaa sillä tavalla että hankinta on todella tehty, jos ostopaikasta kuitin tiedot löytyvät. Mutta käytännössä siitä olisi niin paljon vaivaa, että ehdottomasti helpoimmalla pääsee kun tekee aina varmuukopiot kuiteista.

Itse nappaan nykyään vain kamerakännykällä valokuvat kaikista kuiteista. Käy todella vaivattomasti ja kopiopaperia säästyy! ;)
etrade
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 00:33

Re: kuittien säilyminen

Viesti Kirjoittaja etrade »

Moderator kirjoitti:Itse nappaan nykyään vain kamerakännykällä valokuvat kaikista kuiteista. Käy todella vaivattomasti ja kopiopaperia säästyy! ;)
No tuo oli kätevä temmpu. :D Laittaa ne kaikki vielä palvelimelle järjestykseen ja käskeä kirjanpitäjän.... Noh, tietenkin itse katsoa sieltä ja itse tehdä kirjanpito vaikka netissä ilman papereita...
kalepelto
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2011, 15:45

Re: kuittien säilyminen

Viesti Kirjoittaja kalepelto »

mäkin nappasen kamerakännykällä kuvat ja tallennan koneelle, paremmalla puhelimella onnistuu helposti kun saa synkronoitua työkoneen kanssa.. :) oon aika huono pitämään noita papereita tallessa joten tää toimii hyvin
Vastaa Viestiin