Yrittäjän esitäytetyn veroilmoituksen palautuksesta

Kaikki mikä liittyy yrittäjänä toimimiseen yritysmuodon valinnasta eläkeasioihin.
Tapaus16
Viestit: 146
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 02:20

Yrittäjän esitäytetyn veroilmoituksen palautuksesta

Viesti Kirjoittaja Tapaus16 »

Olipas ikävä yllätys eilen, kun yritin verkon kautta palauttaa henkilökohtaisen esitäytetyn veroilmoitukseni.

Verottajan palvelu ilmoitti, että kyseinen veroilmoitusten palautuspalvelu avataan vasta 3.4. eli päivää sen jälkeen, kun toiminimiyrittäjän on jo pitänyt palauttaa omansa.

Tänään soitin verottajalle ja siellä kiellettiin palauttamasti edelleen henkilöhtaista veroilmoitusta palvelun kautta, vaikka se olikin nyt avattu.

Selitys littyi johonkin viranomaisilta tuleviin tietoihin, joita pitäisi kuulemma aikaistaa, että myös yrittäjät saisivat palauttaa henk. koht. veroilmoituksensa netin kautta. Vähintäänkin outo selitys. Mikä ihmeen pakko nykyajassa on lähettää etanapostilla yhtikäs mitään. Miksi yrittäjät ovat epätasa-arvoisessa asemassa veroilmoituksen palautuksen suhteen?

Järkeeni ei myöskään mahdu se, että juuri yrittäjien pitää palauttaa myös esitäytetty veroilmoitus kaikkia muita nopeammalla aikataululla. Mehän olemme niitä, joilla on kolme eri ilmoitusta harteillamme: alvit, yrityksen veroilmoitus ja henkilökohtainen veroilmoitus. Eikö tällöin yrittäjille pitäisi ennemmin antaa enemmän aikaa kuin niille jotka selviävät yhden ilmoituksen rustaamisella? :(
jahu
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Helmi 2012, 12:35

Re: Yrittäjän esitäytetyn veroilmoituksen palautuksesta

Viesti Kirjoittaja jahu »

Tapaus16 kirjoitti:Olipas ikävä yllätys eilen, kun yritin verkon kautta palauttaa henkilökohtaisen esitäytetyn veroilmoitukseni.

Tänään soitin verottajalle ja siellä kiellettiin palauttamasti edelleen henkilöhtaista veroilmoitusta palvelun kautta, vaikka se olikin nyt avattu.
Terve!

Itse ainakin tein ilmoituksen tuon linkin kautta: http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi ... index.html
Suosittelen.
Tapaus16
Viestit: 146
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 02:20

Re: Yrittäjän esitäytetyn veroilmoituksen palautuksesta

Viesti Kirjoittaja Tapaus16 »

jahu kirjoitti:
Terve!

Itse ainakin tein ilmoituksen tuon linkin kautta: http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi ... index.html
Suosittelen.
Hei!

Tuo linkki mahdollistaa elinkeinotoiminnan veroilmoituksen palauttamisen, mutta minä puhun nyt henkilökohtaisesta esitäytetystä veroilmoituksesta. Toiminimihän täyttää kaksi erillistä ilmoitusta ja vain sen elinkeinotoiminnan ilmoituksen saa jostain kumman syystä palautettua verkossa.
jahu
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Helmi 2012, 12:35

Re: Yrittäjän esitäytetyn veroilmoituksen palautuksesta

Viesti Kirjoittaja jahu »

Tapaus16 kirjoitti:
jahu kirjoitti:
Terve!

Itse ainakin tein ilmoituksen tuon linkin kautta: http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi ... index.html
Suosittelen.
Hei!

Tuo linkki mahdollistaa elinkeinotoiminnan veroilmoituksen palauttamisen, mutta minä puhun nyt henkilökohtaisesta esitäytetystä veroilmoituksesta. Toiminimihän täyttää kaksi erillistä ilmoitusta ja vain sen elinkeinotoiminnan ilmoituksen saa jostain kumman syystä palautettua verkossa.

Aika ihmeellistä, ettei henkilökohtaista voi palauttaa sähköisesti.
Vastaa Viestiin