Taloushallinto-ohjelma?

Kaikki mikä liittyy yrittäjänä toimimiseen yritysmuodon valinnasta eläkeasioihin.
Naksu
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 16:11

Taloushallinto-ohjelma?

Viesti Kirjoittaja Naksu »

Tällainen tyhmä kysymys: Koska tarvitsen taloushallinto-ohjelman? Mitä hyötyä siitä on?

Minulla on toiminimi ja pyöritän verkkokauppaa. Minulla on kirjanpitäjä, jolle vien maksetut laskut, kuitit ja muut tositteet ja hän hoitaa sen puolen kokonaan. Verkkokauppa tekee asiakkaalle automaattisesti laskun, jos asiakas ei maksa tilausta heti esim. verkkopankissa, vaan valitsee maksutavaksi ennakkomaksun.

Olen vaihtamassa verkkokauppapohjaa ja yhden verkkokauppaohjelmiston myyntitykki sanoi, että jos liikevaihtoni kasvaa vielä vähän tarvitsen verkkokaupan taakse vielä taloushallinto-ohjelman (vaikka tuokin ohjelma toimii samoin tilaustenhallinnan, ennakkolaskujen ym. kanssa). Mietin, että miksi ihmeessä... Eli kertokaapa, että mitä hyötyä taloushallinto-ohjelmasta olisi? Verkkokaupassa on kuitenkin kaikki tilaukset ja sieltä saan niistä kirjanpitoa varten raportit ym.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Taloushallinto-ohjelma?

Viesti Kirjoittaja Andy »

Taloushallinto-ohjelmaa tarvitset mielestäni vain siinä tilanteessa, että yrityksesi hoitaa itse kirjanpidon. Jos sinulla on jo kirjanpitäjä olemassa, niin hänellä on käytössään taloushallinto-ohjelma, jolla tekee asiakasyritystensä kirjanpidot.

Tietysti jos liiketoiminta kasvaa suureksi, niin olisi hyvä nähdä mahdollisimman reaaliaikaisesti asiakkaiden laskutustilanteet, maksamattomat laskut, palautukset jne. Eli myyntireskontra-ohjelma voisi tulla kyseeseen. Jotkut verkkokauppaohjelmistotkin kuitenkin näyttävät näitä tietoja varsin monipuolisesti, joten vähän softastasi riippuen voit pärjätä pelkällä verkkokauppaohjelmallasikin.
Vastaa Viestiin