Hei!
Aloitteleva yrittäjä kaipaisi apua laskutuksessa. Minulla on laskutusohjelma käytössä tietokoneellani, mutta minulle on vielä epäselvää kuinka käyttää viitenumeroita. Olen ymmärtänyt näin, että viitenumerolistan saa helposti pankista. Kun lista on itselläni, miten käytän sitä? Laitanko ensimmäiseen laskuun kentiesn listan ensimmäisen numeron? Käytänkö yhdelle asiakkaalle aina vain samaa viitenumeroa, vaikka hän olisi asiakkaani vuosia samaan hintaan? Tarkistaako joku, olenko käyttänyt viitenumeroita oikein? Entä mitä hyötyä niiden käytöstä on?
Toinen ongelma liittyy tositteisiin siinä mielessä, että en ole varma, tuleeko minun kirjata ylös jotain muutakin kuin se, mikä tiliotteellani näkyy (yhdenkertainen kirjanpito).
Erittäin suuret kiitokset avusta.
Viitenumero ja tosite
Kysymyksiä ja vastauksia yhdenkertaiseen kirjanpitoon liittyen.
Palaa sivulle “Kysymyksiä ja vastauksia”
Hyppää
- YLEISTÄ YRITTÄJYYDESTÄ
- ↳ Ajankohtaista
- ↳ Yleistä yrittämiseen liittyen
- ↳ Yrittäjäksi ryhtyminen
- ↳ Esittele yrityksesi
- ↳ Palkataan kirjanpitäjä
- KAHDENKERTAINEN KIRJANPITO
- ↳ Kirjanpidon perusteet
- ↳ Kirjanpidon aloittaminen
- ↳ Kirjanpidon korjaaminen
- ↳ Palkanmaksu
- VEROTUS
- ↳ Veroilmoituksen täyttäminen
- ↳ Arvonlisäveron laskeminen
- ↳ Toiminimet
- ↳ Osakeyhtiöt ja henkilöyhtiöt
- ↳ Yhdistykset
- ↳ Autot ja matkakustannukset
- YHDENKERTAINEN KIRJANPITO
- ↳ Kysymyksiä ja vastauksia
- KIRJANPITO-OHJELMAT
- ↳ Tilitin
- ↳ Tappio
- ↳ Kitupiikki
- ↳ Muut kirjanpito-ohjelmat
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Asteri
- ↳ Avista
- ↳ Merit Aktiva
- ↳ Netvisor
- ↳ Passeli
- ↳ Pro Countor
- ↳ Tietosuunta
- ↳ Tikon
- ↳ Visma
- ↳ Zervant
- TILINPÄÄTÖS
- ↳ Poistot
- ↳ Varastonmuutos
- ↳ Tilinpäätösasiakirjat
- ↳ Tuloslaskelma & Tase
- KAUPANKÄYNTI
- ↳ Verkkokauppa
- ↳ EU-kauppa
- ↳ Ulkomaankauppa