Kirjanpidon aloitus Tilittimellä

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
Cyanidia
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 12:45

Kirjanpidon aloitus Tilittimellä

Viesti Kirjoittaja Cyanidia »

Sain yhdistyksen kirjanpidon työn alle ja nyt olen hieman hukassa ohjelman kanssa.

Aikaisemman vuoden tilikartta ja tilinpäätöskin minulla on, josta saan alkusaldoja, mutta kuinka etenen?

Valitsin yhdistyksen tilikartan ja "säädin" tilejä, sekaisinhan se meni. Eli onko nyt järkevintä kuitenkin käyttää sitä yhdistyspohjaa ja tehdä vain tiliöinnit kirjanpitoon uusiksi? Yritin myös lisätä alatilejä, mutta ne eivät kohdistu oikein aiheiden alle. Vaan nousevat ylös..

Kuinka saan parhaiten aikaisemman vuoden tiedot talletettua ja aloitettua uuden vuoden?

Uskon että homma alkaa sujumaan kunhan tämänkin ohjelman käyttö nyt vaan aukeasi ensin :D
Tappiotakin yritin mutta sinne en saanut saldoja laisinkaan alkuun, ja ohjetiedosto ei auennut.
Uitto
Viestit: 129
Liittynyt: 01 Loka 2014, 16:57

Re: Kirjanpidon aloitus Tilittimellä

Viesti Kirjoittaja Uitto »

Itse aloitin vuosi sitten erään yrityksen kirjanpidon tilitimessä siten, että kirjasin edellisestä tilinpäätöksestä luvut sinne edellisen vuoden viimeiselle päivälle. Näin ne tuli tilittimeen alkusaldoiksi alkavalle vuodelle.

Kaikki tilit eivät ole samoilla numeroilla, mutta pääasia mielestäni on, että tase ja lyhyen kaavan mukainen tilinpäätös oli vastaava kuin virallinen tilinpäätös. Kun sain siis kulutilien tilinpäätössaldot kirjattua vähän sinnepäin oikeiden otsikoiden alle, olin tyytyväinen.

Syy siihen, että merkkasin ne edelliseen vuoteen (eli sille vuodelle, miltä se tilinpäätös oli) oli se, että näin ne tulevat tilittimeen seuraavan tilinpäätöksen vertailuluvuiksi.
Vastaa Viestiin