Tilittimen siirto koneelta toiselle

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
farang59
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:55

Tilittimen siirto koneelta toiselle

Viesti Kirjoittaja farang59 »

Morjesta !

Onko kukaan yrittänyt siirtää Tilitin ohjelmaa + aikaisempia kirjauksia toiselle koneelle ?
Minäpä yritin, mutta jossain nyt tökkii, taidoissa ehkä !

Olen tehnyt varmuuskopion ulkoiselle kovalevylle ja kuvittelin, että kun lataan uudelle koneelle Tilitin ohjelman niin sitten vaan palautan ulkoiselta kovalevyltä vanhat tiedot, mutta, mutta.....

Olen toiminut sen ohjeen mukaan, jossa neuvotaan varmuuskopiointi ja palautus Windows 7:ssa. Eli avaan ulkoisella kovalevyllä sen kansion, johon varmuuskopio on tallennettu ja klikkaan tiedostokansion päällä ja kopioin sen. Sitten käsketään käynnistämään Tilitin ja valita sieltä muokkaa-valikosta tietokanta-asetukset ja klikata avaa-hakemisto painiketta, mutta tässä se ongelma tulee ...... nyt pitäisi päästä nimeämään tiedosto uudelleen mutta koko kone jumittuu tässä kohtaa, eikä enää pääse eteen eikä taaksepäin.

Eli apuja tarvittaisiin, ettei tarvitsisi koko alkuvuotta kirjata uudelleen uuden koneen Tilittimelle. Kiitos jo etukäteen !
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilittimen siirto koneelta toiselle

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Testasin kysymääsi asiaa äsken itse ja näin se toimi ainakin omilla koneillani:

Koneella 1 jossa vanha kirjanpito on tehty valitsin tilittimessä "muokkaa" --> "tietokanta-asetukset " ja painoin "avaa hakemisto" -nappia. Tällöin Tilitin avaa kansion jonka sisällön kopioin talteen uuden kansion sisään (nimeksi esim "Tilitin varmuuskopiot").

Toisella koneella asensin Tilittimen ja menin taas tietokanta-asetusten kautta painamaan "avaa hakemisto"-nappia. Sen jälkeen kopioin "Tilitin varmuuskopiot" -kansiosta kaikki tiedostot tähän Tilittimen juuri avaamaan kansioon ja korvasin siellä olevat tiedostot.

Lopuksi suljin Tilittimen ja käynnistin sen uudelleen. Sen jälkeen vanhalla koneella tehty kirjanpito tuli näkyyvin uudelle koneelle.
farang59
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:55

Re: Tilittimen siirto koneelta toiselle

Viesti Kirjoittaja farang59 »

Kiitos neuvosta...... se oli juuri se tapa jolla minäkin aioin siirron tehdä, mutta ei onnistunut.

Otin esiin vielä ikivanhan (kolmannen) läppärin ja testasin silläkin ja ohjeesi mukaan onnistui.

Mutta uusimman läppärini kanssa nyt on ongelmia. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin siinä vaiheessa kun olen jo kopioinut tiedot vanhalta koneelta ja siirrän niitä uudelle koneelle ja painan "avaa hakemisto" -nappia, niin siinä vaiheessa ei tapahdu mitään, ei aukea hakemisto vaan koko kone jymähtää.... ei pääse enää eteen eikä taaksepäin.

Ja kun en ole expertti tietokoneen "sielunelämässä" niin en osaa vikaa haeskella. Alussa kun latasin Tilittimen tälle uudelle koneelle, tästä piti ottaa SmartScreen-suodatin pois päältä, että yleensä sain tilittimen koneelle.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilittimen siirto koneelta toiselle

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Voi olla että virustorjunta tai palomuuriohjelma estää Tilitintä avaamasta kyseistä kansiota. Eli yksi asia miä voisit testata on koneen kytkeminen ensin pois internetistä ja sen jälkeen kaikkien virus ja palomuuriohjelmien tilapäinen kytkeminen pois päältä.

Toisaalta voisit myös navigoida oikeaan kansioon itse, eli pakko sinne ei ole mennä "avaa hakemisto" painikkeella.

Alat vaan windowsissa etsimään "Tilitin" -nimistä kansiota, se löytyy yleensä "Roaming" -kansion sisältä. Omalla koneellani polku on:
C:\Users\käyttäjätunnukseni\AppData\Roaming\Tilitin\

Tuo on siis se sama kansio jonka tiedostot pitää korvata.
farang59
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:55

Re: Tilittimen siirto koneelta toiselle

Viesti Kirjoittaja farang59 »

Suuret kiitokset neuvosta :D .

Nythän se onnistui, kun etsin oikean kansion, enkä käyttänyt "Avaa hakemisto"-painiketta.
Itselläkin kävi jossain vaiheessa mielessä, että onkohan se polku, mitä tarjottiin, oikea.
Mutta osaaminen ja uskallus ei riittänyt muunkaan kokeilemiseen ja hakemiseen.

Tämä on todella hieno foorumi. Olen jo moneen asiaan saanut täältä neuvoja ja vinkkejä kirjanpitoon liittyen. Siitä kuuluu kiitokset kaikille vastaajille.
Vastaa Viestiin