Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Tarvitseeko yrityksesi kirjanpitäjän? Tai tilitoimistosi lisää työntekijöitä? Etsi kirjanpitäjiä palvelukseesi tässä osiossa.
Roopen
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 11:28

Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja Roopen »

En tiedä,mihin kategoriaan tämä kysymys kuuluisi laittaa,joten laitan tähän.

Suositelkaa ammattitaitoista kirjanpitäjää,joka ei työskentele kotona.
Minulla on ollut jo 2 kotona työskentelevää,jotka pitävät kirjanpitotyötänsä lähinnä harrastuksena kotitöiden lomassa.

Haluaisin firmani asiat ammattitaitoisiin käsiin ja mielellään sellaiselle kirjanpitäjälle,joka on englannin kielen taitoinen ja tietää ulkomaankaupasta edes jotain.
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Hei!

Vaihtoehtoja on todella paljon, mutta aloitetaan vaikkapa kysymällä että missä päin Suomea yrityksesi toimii ja kuinka paljon tapahtumia sinulla on kuussa?
Roopen
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 11:28

Viesti Kirjoittaja Roopen »

Yritykseni toimii Länsi-Suomessa ja kuitteja/maksettuja laskuja kertyy kuukaudessa noin 10-20 kpl.
Nykyinen kirjanpitäjäni asuu usean sadan kilometrin päässä,joten kirjanpitäjän ei ole pakko asua aivan vieressä.
Toki se olisi hyvä bonus.
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset. Esimerkiksi Turusta löytyi pikaisella haulla mm. seuraavanlaisia kirjanpitotoimistoja:

-----------------------------------------------------

Tilitoimisto Airi Pajunen
Puh. (02) 250 5608

Turun Tilitoimisto OY
Puh. (02) 275 5000

Tilinova Leena Kantola Oy Ab
Puh. (02) 244 8600

Tiliaura Oy
Puh. (02) 07 789 690

Auranmaan Tilitiimi
Puh. (02) 4860 937

Kirjanpitotoimisto Aravuori Oy
Puh. (02) 2845 100
-------------------------------------------

Noihin ja muihin lähialueesi toimistoihin vain puheluja soittamaan ja pyytämään tarjouksia! Ilmoittele tänne meillekin mistä annettiin edullisin hinta ja paljonko se oli!
VesaL
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 19:34

Re:

Viesti Kirjoittaja VesaL »

Moderator kirjoitti:Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset.
Hmm. Ei huono neuvo tuokaan, mutta olen sitä mieltä, että omasta toimistosta käsin työskentelevä tumpula ei ole yhtään sen parempi kuin kotona työskentelevä tumpula. :lol:

Itse suosittelen tilitoimiston valintaan samaa kuin remonttireiskan valintaankin: kysy joltain yrittäjäkollegaltasi, joka on tyytyväinen kirjanpitopalveluunsa, että mitä tilitoimistoa/kirjanpitäjää hän käyttää. Ja pyydä tarjous häneltä.

Laadi myös kirjallinen sopimus, jossa on yksiselitteiset hinnoitteluperusteet sekä työnjako (=mistä sinä huolehdit, ja mistä kirjanpitäjä huolehtii). Tässä on hyvä sopimuspohja:

http://www.taloushallintoliitto.fi/tili ... us_kl2004/
kikka
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 11:08

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja kikka »

Olisi hyvä nähdä tuo sopimuspohja, mutta tuo linkki ei anna mitään!
Tapaus16
Viestit: 146
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 02:20

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja Tapaus16 »

kikka kirjoitti:Olisi hyvä nähdä tuo sopimuspohja, mutta tuo linkki ei anna mitään!
Tässä päivitetty linkki: http://www.taloushallintoliitto.fi/@Bin ... opimus.pdf
lobaana
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Joulu 2011, 09:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja lobaana »

edit
Viimeksi muokannut lobaana, 25 Marras 2014, 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Comp123
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 08:31

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja Comp123 »

katso Sinetti Yrityspalvelut - www.sinetti.net

Toimii Lohjalla ja Espoossa, mutta asiakkaita löytyy myös muualta Suomesta. Yrittäjä on asiantunteva ja palvelualtis eikä hintakaan ole kohtuuton. Kaikki asiat hoidetaan ajallaan ja asiakkaita neuvotaan kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.
Sessi80
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 17:32

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja Sessi80 »

Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
Savon Jussi
Viestit: 408
Liittynyt: 12 Heinä 2012, 16:21

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja Savon Jussi »

Sessi80 kirjoitti:Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
Niinkö? Itse taas näkisin, että nimenomaan vientihinnoittelu on hinnoittelu, joka on asiakkankin kontrolloitavissa. Vientihinnoitteluun asiakas pystyy myös eniten vaikuttamaan materiaalin valmistelulla. Lisäksi yrityksissä käy usein niin, että se mikä kirjanpidossa säästetään, se maksetaan tuplana tilintarkastajalle tai verottajalle. Tärkeää ei olekaan laskutustapa vaan työn laatu.
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Sessi80 kirjoitti:Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
Itsekkin sanoisin että kyllä vientihinnoittelu tulee kiinteää hintaa halvemmaksi. Kiinteällä hinnalla myyjän tulee laittaa kate sellaiseksi ettei varmasti jää tappiolle, eli lasketaan kuinka paljon se esim vientihinnalla tulisi maksamaa ja lyödään varmuuden vuoksi vähän päälle, koska aina on niitä asiakkaita joiden kirjanpito vie kauemmin kuin keskimääräinen, eikä kellään ole varaa tehdä halvemmalla kuin omakustannehinta. Vientihinnoittelulla maksetaan vain oikeasti tehdystä työstä.
assika
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 15:06

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja assika »

VesaL kirjoitti:
Moderator kirjoitti:Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset.
Hmm. Ei huono neuvo tuokaan, mutta olen sitä mieltä, että omasta toimistosta käsin työskentelevä tumpula ei ole yhtään sen parempi kuin kotona työskentelevä tumpula. :lol:

Itse suosittelen tilitoimiston valintaan samaa kuin remonttireiskan valintaankin: kysy joltain yrittäjäkollegaltasi, joka on tyytyväinen kirjanpitopalveluunsa, että mitä tilitoimistoa/kirjanpitäjää hän käyttää. Ja pyydä tarjous häneltä.

Laadi myös kirjallinen sopimus, jossa on yksiselitteiset hinnoitteluperusteet sekä työnjako (=mistä sinä huolehdit, ja mistä kirjanpitäjä huolehtii). Tässä on hyvä sopimuspohja:

http://www.taloushallintoliitto.fi/tili ... us_kl2004/

Tämä on ihan totta. Kirjanpitäjää valitessa kannattaa kuunnella kokemuksia ja mieluiten samalla alalla työskentelevistä firmoista. Hyvä suhde kirjanpitäjään auttaa asioissa muutenkin eteenpäin ja helpottaa ongelmanratkaisua. Kuitenkin täytyy muistaa arvioida lopputulos, eli se kirjanpito.
Vastaa Viestiin