Tilitoimiston vaihto

Tarvitseeko yrityksesi kirjanpitäjän? Tai tilitoimistosi lisää työntekijöitä? Etsi kirjanpitäjiä palvelukseesi tässä osiossa.
as142857
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Huhti 2013, 19:42

Tilitoimiston vaihto

Viesti Kirjoittaja as142857 »

Nyt tilitoimisto vaihdetaan. On sovittu uuden tilitoimiston kanssa että aloittavat toukokuusta. Miten lopetetaan yhteistyön vanhan tilitoimiston kanssa? Vanhalle on ilmoitettu mutta ne eivät vastaa.

Pitäisikö yksinkertaisesti hakea mappeja vai saako myös tiedostoja sähköpostilla?
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitoimiston vaihto

Viesti Kirjoittaja Andy »

Kannattaa varmaa mennä paikan päälle hakemaan kirjanpitoaineistot. Kuittien säilytysvelvollisuushan kestää yritykselläsi monta vuotta, joten aiempien vuosien tositeaineistoja ei suinkaan voi hylätä tilitoimistoon. Kannattaa samalla pyytää vanhalta tilitoimistolta loppulasku ja viimeisimmät tulosteet päiväkirjasta, pääkirjasta, tuloslaskelmasta ja taseesta. Muista myös tehdä muutokset verotili- ja muiden palveluiden käyttäjiin siinä tapauksessa että vanhalla tilitoimistolla on ollut näihin käyttöoikeudet.
as142857
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Huhti 2013, 19:42

Re: Tilitoimiston vaihto

Viesti Kirjoittaja as142857 »

Kirjoitin vanhalle tilitoimistolle ja kysyin milloin voin hakea mapit (joissa on kuitit) pois heiltä. Tilitoimisto ei vastaa. Luulen että olisi vielä vaikeampi saada tulosteet heiltä.

En tiedä onko heillä niin kiirettä vai ovatko ilkeitä kaikille tai vain minulle. Kirjoittavat laskuja joissa ei aina mainita mistä kuukausista tunnit ovat. Nyt kun uuden tilitoimiston kanssa on sovittu en halua valittaa mistään.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitoimiston vaihto

Viesti Kirjoittaja Andy »

Siellä on varmaan ajankohdasta johtuvaa kiirettä ja viestisi priorisoituvat muiden töiden alapuolelle varsinkin nyt kun olet entinen asiakas. Jos kyseessä on perinteinen tilitoimisto, niin voit mennä käymään siellä minä tahansa arkipäivänä hakemassa aineistosi. Uskoisin että tekevät myös tulosteet sinulle jos pyydät, mutta toki saattavat laskuttaa siitä asiasta pienen lisäveloituksen loppulaskulla.
Vastaa Viestiin