Kirjanpidon muistilista

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
zuippi
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Elo 2013, 21:20

Kirjanpidon muistilista

Viesti Kirjoittaja zuippi »

Hei
Olen aloittamassa työn tilitoimistolla ja tämä on ensimmäinen työpaikkani alalla. Olen vuosi sitten valmistunut merkonomi.
Kysyisinki teiltä viisaammilta apua, että olisiko kellään antaa minulle kirjanpidon ja palkanlaskennan muistilistaa?
Mitä kaikkea ja mihin aikaan täytyy muistaa. Olisin enemmän kuin kiitollinen!! hieman jännittää uusi työ. :shock:
Olen kuullut jonkun sanovan että tässä työssä täytyy käydä yksi tilikausi läpi ennen kuin hommaan pääsee kunnolla sisään. Pitääkö paikkaansa? :D
HannaF
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 12:36

Re: Kirjanpidon muistilista

Viesti Kirjoittaja HannaF »

Kyllähän se aikansa ottaa ennen kuin työ rutinoituu ja tässä hommassa vähintään sen tilikauden :)

En nyt mitään varsinaista kirjanpitäjän muistilistaa osaa tähän antaa, mutta josko näistä olisi hyötyä?
Verottajan tärkeät päivämäärät löytyy täältä: https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yht ... pai(15856)

Taloushallintoliiton julkaisema Yrityksen muistilista: https://taloushallintoliitto.fi/sites/d ... a_2016.pdf
Taloushallintoliiton sivuja kannattaa muutoinkin selailla, siellä on paljon hyviä vinkkejä ym.

Itse seuraan paljon yrittäjäryhmiä Facebookissa, koska niissä melko usein kysellään asioita liittyen verotukseen, palkanlaskentaan ym. Toisten kysymyksistä oppii paljon, varsinkin, jos itse lähtee etsimään niihin vastauksia. Ja omaa musitilistaa kannattaa myös rakennella sitä mukaa, kun tulee uusia tai harvinaisempia juttuja vastaan.

Tsemppiä! :)
zuippi
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Elo 2013, 21:20

Re: Kirjanpidon muistilista

Viesti Kirjoittaja zuippi »

Paljon kiitoksia vinkeistä! :D
Controller
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 14:25

Re: Kirjanpidon muistilista

Viesti Kirjoittaja Controller »

Hyviä vinkkejä! Kyllä on mukava tämä foorumi, kun autetaan eikä kateellisina pihdata tietoa itsellä :)

Tsempiä aloittelijalle, täällä tullaan perässä, kun osa-aikaista toimintaa olen pikkuhiljaa siirtämässä kokoaikaiseksi.
Vastaa Viestiin