Verotilin täsmäyttäminen

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
rimpula
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Syys 2014, 10:25

Verotilin täsmäyttäminen

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Hei,

Verotilille jäi joulukuun lopussa saldoksi 1,32 euroa plussaa.

Minulla on taseen (oy) muissa veloissa myös tili Verotili, johon vuoden viimeisenä päivänä jää saldoksi joulukuun enn.pid. ja sotu sekä marras- ja joulukuun maksettavat alvit.

Pitääkö minun tehdä tuolle verotilipalvelussa vuoden viimeisen päivän saldoksi jäävälle 1,32 eurolle nyt jotain, vai onko sillä mitään merkitystä? Entä jos summa olisi isompi?
siriina
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Tammi 2016, 19:30
Paikkakunta: Pori

Re: Verotilin täsmäyttäminen

Viesti Kirjoittaja siriina »

Periaatteessa tuo on saavavaa. Tsekkaa verotililtä mistä saldo kertyy? Hyvityskorkoa?

Jos työnantaja on pilkun... niin lähtisin selvittämään, muuten kirjaisin erotuksen toimistokuluihin. Parin euron eron hakemiseen kuluu helposti muutama tunti työaikaa.
kirjaaja
Viestit: 28
Liittynyt: 19 Maalis 2014, 19:59

Re: Verotilin täsmäyttäminen

Viesti Kirjoittaja kirjaaja »

rimpula kirjoitti:Hei,

Verotilille jäi joulukuun lopussa saldoksi 1,32 euroa plussaa.

Minulla on taseen (oy) muissa veloissa myös tili Verotili, johon vuoden viimeisenä päivänä jää saldoksi joulukuun enn.pid. ja sotu sekä marras- ja joulukuun maksettavat alvit.

Pitääkö minun tehdä tuolle verotilipalvelussa vuoden viimeisen päivän saldoksi jäävälle 1,32 eurolle nyt jotain, vai onko sillä mitään merkitystä? Entä jos summa olisi isompi?

Olenko nyt vähän tyhmä, mutta miten sinulla voi olla verotilille jo joulukuun lopussa kirjattuna velaksi joulukuun ennakonpidätys, sotu, sekä alv:t marras ja joulukuulta jos sinulla on saamista?

Itse laittaisin marras ja joulukuun arvonlisäverot alv-velka tilille, kunnes ne on ilmoitettu verotilille, samoin ep ja sotu ovat ennakonpidätyselka ja sosiaaliturvamaksuvelka tileillään ennen kuin ne on ilmoitettu verotilille. Jos siis kirjaat an ennakonpidätysvelka, an sotuvelka, an alv-velka, per verotili saat verotilin saldoksi nolla. SItten katsot mistä tuo 1,32 euroa tulee, jos se esimerkiksi on hyvityskorkoa kirjaat per verotili (saamisiin) an verojen hyvityskorot (tai muu vastaava tili).

Korjatkaa jos selostan ihan outoja, mutta näin minä asian tekisin. :idea:
Vastaa Viestiin