Rayn sijoituspaikkamaksut kirjanpidossa

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
Joskuspihalla
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Marras 2014, 13:03

Rayn sijoituspaikkamaksut kirjanpidossa

Viesti Kirjoittaja Joskuspihalla »

Nyt olen kertakaikkiksen pihalla... tai sitten teen yksinkertaisesta asiasta kovin vaikeaa :lol:

Onko kenelläkään ehdotusta kuinka kirjaisin nämä pelikoneiden tuotot ja tilitykset? Ray:ltä tulee siis kuukausittain raportti, kun tilittävät asiakkaalle päin sijoituspaikkamaksuja, mutta minkäänlaista tositetta tai ohjetta en ole löytänyt siitä, kun asiakas tilittää maksuja Ray:lle päin.

Esim.

Tilille tulee 5.10. suoritus 179,08€

Erittelyssä lukee : Pelituotto 1054,27€, korttikulut 0,86€, Maksu 179,08€.

Sitten asiakas tilittää pari viikkoa myöhemmin raylle 285€. Mihin tuo erotus katoaa?
Uitto
Viestit: 129
Liittynyt: 01 Loka 2014, 16:57

Re: Rayn sijoituspaikkamaksut kirjanpidossa

Viesti Kirjoittaja Uitto »

Joskuspihalla kirjoitti:Nyt olen kertakaikkiksen pihalla... tai sitten teen yksinkertaisesta asiasta kovin vaikeaa :lol:

Onko kenelläkään ehdotusta kuinka kirjaisin nämä pelikoneiden tuotot ja tilitykset? Ray:ltä tulee siis kuukausittain raportti, kun tilittävät asiakkaalle päin sijoituspaikkamaksuja, mutta minkäänlaista tositetta tai ohjetta en ole löytänyt siitä, kun asiakas tilittää maksuja Ray:lle päin.

Esim.

Tilille tulee 5.10. suoritus 179,08€

Erittelyssä lukee : Pelituotto 1054,27€, korttikulut 0,86€, Maksu 179,08€.

Sitten asiakas tilittää pari viikkoa myöhemmin raylle 285€. Mihin tuo erotus katoaa?
Nyt en kyllä ymmärrä. Pitäisi tietää tästä enemmän, nähdä esimerkiksi sopimus.

(1054,27 - 0,86) * 0,17 = 179,08 e.
Tarkoitan, että onko asiakkaan korvaus tuotosta 17 % ?? Vaikuttaisi tältä.


Mutta mikä tuo tilitys RAY;lle on? Eikös pelikoneista tulevat rahat kerää RAY. Tai jos asiakas tyhjentää itse kolikkopuolen, silloin tuo RAY:lle menevä tilitys lienee näistä kolikoista muodostuva tilitys. Tällöin kirjanpitoon pitäisi lisätä erillinen tili näille pelikoneiden käteisille, jolle merkataan sieltä kerätyt rahat ja RAY:lle tilitetyt osuudet.
Vastaa Viestiin