Neuvoja kirjanpitoon ja palkanlaskentaan

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
kikka
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 11:08

Neuvoja kirjanpitoon ja palkanlaskentaan

Viesti Kirjoittaja kikka »

Olen hakemassa kirjanpitäjäksi. Olen opiskellut kirjanpitoa noin kuusi vuotta sitten ja tehnyt yhden yrityksen kirjanpidon tilinpäätöksineen. Voisiko joku neuvoa, mistä saan nopeasti apua kirjanpidon ongelmakysymyksiin? Mistä löytyy avulias, ammattitaitoinen kirjanpitäjä, joka neuvoo alkuun? Vai neuvovatko kirjanpito-ohjelman toimittajat? Lisäksi tarvitsisin neuvoja palkanmaksuun, sillä sitä en ole ennen tehnyt. Mistä apu löytyy? Neuvokaa, kiitos!
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Re: Neuvoja kirjanpitoon ja palkanlaskentaan

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Hei!

Neuvomme täällä foorumilla oikein mielellämme vastaantulevien kysymysten kanssa. Internetfoorumit ovat mielestäni siitä hyvä tapa hankkia vastauksia, että tieto tulee samalla kertaa muidenkin alan ihmisten luettavaksi. Kysymällä kysymyksen täällä voit siten auttaa paitsi itseäsi, myös muita samoja asioita miettiviä ihmisiä.

Muitakin paikkoja hankkia tietoa löytyy toki, esimerkiksi verottajalta löytyy palvelunumero yrittäjille numerosta 03-5893809. Kovin monimutkaisiin kysymyksiin sieltä on kyllä kokemukseni perusteella turhaa hakea vastauksia ja neuvontaa saa pikemminkin vero- kuin kirjanpitoasioissa. Jos kysymykset liittyvät nimenomaan kirjapitoon, niin kyseisestä numerosta saatetaan kylmästi ohjata kirjanpitäjän juttusille.

Yksi vaihtoehto voisi olla yhtedenotto johonkin paikalliseen kirjanpitoyritykseen, mistä voisi kysyä hintaa henkilökohtaiselle neuvonnalle. Veikkaan etteivät välttämättä velottaisi siitä kovinkaan paljoa jos kuitenkin hoitaisit varsinaisen kirjanpidon itse ja vaivaisit heitä vain silloin tällöin kysymysten muodossa.

Mutta jos jotain sopivaa kysyttävää tulee, niin ei muuta kuin viestiä foorumille! :)
Vastaa Viestiin