palkanmaksu palkka.fi kautta

Erilaiset palkanmaksuun liittyvät kysymykset.
sakkis
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Touko 2013, 17:43

palkanmaksu palkka.fi kautta

Viesti Kirjoittaja sakkis »

Hei! Olen maksamassa ensimmäistä omaa palkkaani mutta olen hukassa miten. Oma kirjanpitäjäni on parin vkon lomalla, joten kyselen alustavasti täältä. Eli siis kirjanpitäjäni neuvoi maksamaan palkkani palkka.fi palvelun kautta. En vaan tiedä yhtään miten se tapahtuu, pitääkö minun ilmoittaa verotoimistoon jotakin ja mitä? Voinko maksaa palkkaa esim.vaan 500 e vai pitääkö palkan olla tietyn suuruinen? Olen siis toinen yrityksen omistajista ja tällä htkellä työskentelen täysin yksin. Kaikki neuvot ovat tervetulleita ja otan yhteyden myöhemmin myös.omaan kirjanpitäjääni. Kiitos! :) ja yhtiömuoto siis OY. NIin ja voiko palkkaa maksaa silloin tällöin vai pitääkö olla joku tietty ja virallinen palkanmaksupäivä?
tiltax
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:25

Re: palkanmaksu palkka.fi kautta

Viesti Kirjoittaja tiltax »

Moi,

Itse olen testimielessä käyttänyt palkka.fi palvelua silloin kun se systeemi polkaistiin muutama vuosi sitten käyntiin. En siis pysty sen tarkemmin neuvomaan, mutta järjestelmään rekisteröityminen tehdään netissä pankkitunnuksilla. Siellä on kyllä ihan asialliset ohjeet, eli kyllä sitä oppii käyttämään kun lukee ohjeet ja järkeilee loput.
Palkkaa voi tietenkin maksaa just niin paljon kun on tienattu. Ei palkan määrässä ole mitään rajoituksia.

Lopuksi vielä pikku vinkki. palkka.fi lähettää automaattisesti ilmoitukset vakuutusyhtiöihin ja verottajalle, eli kannattaa nyt varmistaa se ettei ilmoituksia lähetetä vielä manuaalisesti uudestaan esim kirjanpitäjän toimesta. Automaattisen ilmoittamisen pystyy muistaakseni estämään.
Vastaa Viestiin