Suoritukset ulkomaiselle yritykselle, lähdevero

Osakeyhtiöiden ja henkilöyhtiöiden kirjanpitoon ja verotukseen liittyvät keskustelut
dolmades
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Loka 2011, 13:20

Suoritukset ulkomaiselle yritykselle, lähdevero

Viesti Kirjoittaja dolmades »

Tilanne: ulkomainen yritys on hakeutunut ennakkoperintärekisteriin syyskuussa, rekisteröinti annettu marraskuussa, eli ytj.fi-ssä lukee EPR syyskuusta alkaen. Lokakuun suorituksista olen perinnyt lähdeveron (koska ytj-ssä ei näkynyt rek-ä) ja tilittänyt sen Verohallinnolle marraskuussa. Marraskuun suorituksista olen myös perinnyt lähdeveron (ennen kuin rekisteröinti tuli näkyviin). Onko sillä yrityksellä nyt oikeus periä mun perimä lähdevero takaisin loka- sekä marraskuun suorituksista? Kysyn, koska minulla tulee antaa sille yritykselle tositteet maksuista ja peritystä verosta. Minkälaiset ne tositteet pitäs olla, eli miten todistan veron perimisen ja maksamsen? Voinko marraskuun veron paluttaa itse ko yritykselle, eli onko ytj-n ilmestynyt rekisteröinti riittävä peruste lähdeveron palauttamiseen? Lokakuun veron se yritys pitäs kuitenkin itse hakemaan Verohallinnolta. Voi että, en ole ikinä ollut tekemistä sen lähdeveron kanssa, Veroh ohjeet myös on puutteelliset, kun ei ole tarkka lomaketta esim suoritusten ja veron ilmoittamiseksi veron palautusta varten. Kiitos jos joku osaa auttaa! :D