Oy:n ennakkoverot

Osakeyhtiöiden ja henkilöyhtiöiden kirjanpitoon ja verotukseen liittyvät keskustelut
Antero80
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 12:51

Oy:n ennakkoverot

Viesti Kirjoittaja Antero80 »

Perustimme Oy:n ja arvioimme, että teemme nollatuloksen ensimmäisellä tilikaudellamme. Nyt näyttää siltä, että teemme voittoa muutaman tonnin. Miten minun tulee toimia verotuksellisesti? Pitääkö minun maksaa ennakkoveroa jo heti vai riittääkö, että maksan verot (ilmeisesti 26% tuloksesta) vasta tilinpäätöksen jälkeen? Tilikautemme loppuu 31.7.2011.

Kiitoksia jo etukäteen...
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: Oy:n ennakkoverot

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Voit odottaa verotuksen valmistumista, jonka jälkeen verottaja lähettää maksulapun jäännösverosta. Verottaja siis veroilmoituksen perusteella laskee, onko yritys maksanut liikaa/liian vähän ja palauttaa tai pyytää maksamaan erotuksen.

Toinen vaihtoehto on maksaa ennakon täydennysmaksua. Täydennysmaksua voi maksaa ennen tai jälkeen tilinpäätöksen, mutta yleensä itse maksan tilinpäätöksen jälkeen, kun olen laskenut lopullisen tuloveron. Eli kun tiedätte verojen määrän, voitte maksaa summan täydennysmaksuna, jolloin välttyy jäännösveron korolta (kun täydennys maksetaan neljän kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä).

Tässä vielä lomake täydennyksen maksamiseen: http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_ver ... ke_(10697)
Antero80
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 12:51

Re: Oy:n ennakkoverot

Viesti Kirjoittaja Antero80 »

Tuhannet kiitokset tyhjentävästä vastauksesta!!
Vastaa Viestiin