Kausiveroilmoituksen kohdat 313 ja 314

Arvonlisäverojen hoitamiseen liittyvät kysymykset.
KahviMies
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Helmi 2009, 19:12

Kausiveroilmoituksen kohdat 313 ja 314

Viesti Kirjoittaja KahviMies »

Näistä kohdista 313 ja 314 kysyisin sen verran, että onko tähän tarkoitus laittaa EU tavara/palveluostojen verollinen vai veroton summa?

Eli jos ostan 100 € hintaisen tuotteen EU-maasta niin merkkaanko tähän kohtaan 100 € vai 100 € + 23 € = 123 €?

On muuten työn ja tuskan takana poimia pääkirjasta luvut näihin kohtiin kun ainakin itselläni on näitä EU-tilejä monien eri kulukategorioiden alla, mm pienhankinnat EU, ostot EU ja tallennusmediat EU. Toisin sanoen ei ole mitään koottua summaa kirjanpidossa minkä tähän saisi nopeasti haettua vaan taskulaskimen kanssa joutuu vääntämään.. :( Onkohan sama ongelma muillakin?
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Re: Kausiveroilmoituksen kohdat 313 ja 314

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Veroton summa. Eli käyttämässäsi esimerkissä laittaisit kohtaan saamasi laskun summan 100 €.

Tilikartan kannalta olen miettinyt samaa ongelmaa itsekin, eli miten saada automaattisesti kirjanpidosta luvut näihin kohtiin, kun Yhteisöhankintoja tulee eri kohtiin tilikartassa (mm. ostot ja liiketoiminnan muut kulut). Tähän asti olen tyytynyt vain ynnäämään ne manuaalisesti.
KahviMies
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Helmi 2009, 19:12

Re: Kausiveroilmoituksen kohdat 313 ja 314

Viesti Kirjoittaja KahviMies »

Moderator kirjoitti:Veroton summa. Eli käyttämässäsi esimerkissä laittaisit kohtaan saamasi laskun summan 100 €.

Tilikartan kannalta olen miettinyt samaa ongelmaa itsekin, eli miten saada automaattisesti kirjanpidosta luvut näihin kohtiin, kun Yhteisöhankintoja tulee eri kohtiin tilikartassa (mm. ostot ja liiketoiminnan muut kulut). Tähän asti olen tyytynyt vain ynnäämään ne manuaalisesti.
Jahas pieleen meni sitten, ehdin laittamaan verolliset summat noihin kohtiin :( Mitenkäs nyt sitten tuota kausiveroilmoitusta korjataan oikeaoppisesti?
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Kausiveroilmoituksen kohdat 313 ja 314

Viesti Kirjoittaja Andy »

Tee lisäilmoitus, jossa ilmoitat uudelleen vain muuttuneet summat -tarkemmin ottaen väärän ja oikean summan erotuksen.

Eli jos olet ilmoittanut 123 euroa vaikka oikea summa olisi ollut 100 euroa, niin merkkaat lisäilmoitukseen -23 euroa.

Huom lisäilmoituksen pääset tekemään valitsemalla vasemmassa laidassa olevasta valikosta "ilmoittaminen" --> "ilmoitettujen tietojen korjaaminen" sitten klikkaa "tee lisäilmoitus" -kohtaa oikean kohdekauden vierestä.
Vastaa Viestiin