Verotilin maksut ja palautukset

Arvonlisäverojen hoitamiseen liittyvät kysymykset.
oh40
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 16:24

Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja oh40 »

Ajattelin kysyä verotilistä, jos jollakin on sattunut nyt samanlaisesti.
Elikkä asiakkaani oli vahingossa/tahallaan jättänyt maksamatta elokuussa alvit, sotut ja ennakot, nyt verotilin saldo on huomattavasti miinuksella. Ja nyt kävikin sitten niin, että heinäkuulta tuli reilusti palautettavaa alvia, joka lähes nollaa aiemmin maksamatta jätetyt suoritteet ja jää ainoastaan muutaman kympin maksettavan puolelle. Joten onko mitään järkeä alkaa nyt maksamaan puuttuvaa summaa ( korot ja sanktiot ovat joka tapauksessa nyt jo tulossa ) kun palautettavaa on kuitenkin tulossa :shock: ! Jos jollakin on kokemusta tästä asiasta, olisin todella kiitollinen vastauksesta :D . Olen yrittänyt soittaa verottajalle asiasta ja kysyä, mutta linja on jatkuvasti varattuna.

Toisella yrityksellä taas on saamisia verottajalta, näitäkään rahoja ei ole vielä tullut kyseiselle tilille, vaikka yritys on aina maksanut kaikki verot ajallaan, kuten myös antanut ilmoitukset. Ja verotilillä on palautusrajana 0€ ja tieto tilistä minne palauttaa.

Käsittääkseni mitä olen kuullut, niin verottajalla ei taida ihan vielä olla "homma hanskassa" :?
Talousmies
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Heinä 2010, 11:30
Paikkakunta: Porvoo

Re: Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja Talousmies »

Maksaisin jos olisi rahaa. Kyllähän ne velat siitä palautuksesta sitten kuittaantuvat, mutta eipä tarvitsisi ihmetellä.

Palautukset ovat kyllä aina tainneet lähteä ajallaan. Asiakastiedoissa on monella ollut aluksi väärä, täysin sattumanvaraisen tuntuinen tilinumero palautustilinä. Voi myös olla, että verotilin tilanne ei ole vielä päivittynyt?

Verotilillä on tosiaan ollut pieniä alkukankeuksia, mutta kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen järjestelmään.
= Talousmies - On muuten kirjoja pidellyt =
oh40
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 16:24

Re: Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja oh40 »

Aivan, olen samoin sitä mieltä, että kannattaa maksaa, mutta asiakas taas toista mieltä. Eli ei minulla ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella miten tässä nyt loppupeleissä käy.
Mukavaa jos sinulla on homma pelittänyt. Itselle kun on taas kantautunut muuta palautetta korviin ja nyt tosiaankin tuota palautusta edelleen odotellaan. Päivitykset ovat ajanatasalla ja kyseiset summat näkyvät verotilin tiliotteella.
Viimeksi muokannut oh40, 05 Syys 2010, 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tiltax
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:25

Re: Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja tiltax »

Jos olet asiakasta informoinut negatiivisesta verotilistä eikä hän sitä siltikään maksa niin anna asian olla. Turha sen takia on omia yöunia menettää, asiakkaan ongelma se silloin on.

verotilin myötä verottaja on muuten kiristänyt otettaan. Eräällä asiakkaallani oli verotilimaksut maksamatta huhti, toukokuulta. Verotiliotteella huomautettiin maksamattomista maksuista kaksi kertaa. Elokuussa kun kesäkuukin oli jo myöhässä niin koko verotilin saldo siirtyi perintään. Siis myös kesäkuu vaikka se ei ollut vielä myöhässä kuin pari päivää.
oh40
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 16:24

Re: Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja oh40 »

No nyt sitten meni asiakkaan verotiliote nollille. Kaikkein hölmöintä tässä nyt sitten oli, että negatiivista jäi jäljelle muutama satanen ja nyt verottaja on sen summan laittanut palautukseen eikä jättänyt sitä seuraaviin suoritteihin, jolloin oltaisiin saatu maksuun ainoastaan muutama kymppi eli raha kiikutetaan toisesta pankista toiseen, koska asiakas ei ole ilmoittanut tilunumeroaan verottajalle.
Pääasia tässä nyt sitten oli, että sain asian joten kuten hoidettua, eikä ehtinyt sentään niin pitkälle, että olisi jo perinnässä asti. Raivostuttaa hieman kun itse tekee hommat aikataulujen mukaan ja sitten käy näin, rahasta ei kuitenkaan ole tässä yrityksessä pulaa.
tiltax
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:25

Re: Verotilin maksut ja palautukset

Viesti Kirjoittaja tiltax »

Välinpitämättömyyttä ja maksumoraalinpuutettahan se usein on, mutta on tietysti niitäkin joiden maksut on myöhässä vain siitä yksinkertaisesta syystä että työt esim loppuu kuin seinään.

Asiakkaan maksuista ei kannata itselleen paineita kasata. Jos olet asiakasta asiallisesti informoinut niin mielestäni olet oman osasi tehnyt. Asiakkaan osa on sitten maksaa tai jättää maksamatta.
Vastaa Viestiin