Kausiveroilmoitus kohta 309 0-verokannan alainen liikevaihto

Arvonlisäverojen hoitamiseen liittyvät kysymykset.
Tilimamma
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 12:10

Kausiveroilmoitus kohta 309 0-verokannan alainen liikevaihto

Viesti Kirjoittaja Tilimamma »

APUVA! :oops:
Olen tainnut ilmoittaa virheellisesti viime tilikauden kausiveroilmoituksissa, kun olen merkinnyt *kohtaan 309 0-verokannan alainen liikevaihto*
myös alv 0%-myynnit, jotka tulevat esiintyvän taiteilijan palkkioista (ALV 45%).

Nyt kun tarkemmin luen verohallinnon ohjeita, luulen tehneeni väärin, ONKO NÄIN?????

:?: KUULUUKO ALVITTOMAT ESIINTYMISPALKKIOT OLLENKAAN KAUSIVEROILMOITUKSELLE JA JOS NIIN MIHIN KOHTAAN :?:

Kysymyksessä Oy, jolla myös alvillista myyntiä ja siis vähennysoikeus sitä kautta.

Onko oleellista korjata kaikki aiemmat kausiveroilmoitukset tältä osin.

Arvoistaisin suuresti nopeaa apua eli vastausta.
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: Kausiveroilmoitus kohta 309 0-verokannan alainen liikevaihto

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Alvitonta myyntiä ei raportoida kausiveroilmoituksella lainkaan. Verottajan sivuilta "Kohtaan ei merkitä -- niitä verottomia myyntejä, joihin liittyvistä ostoista ei olevähennysoikeutta" (eli alvitonta myyntiä).

Esiintyvän taiteilijan palkkiot eivät ole 0%-myyntiä, vaan alvitonta myyntiä, joten näitä ei kausiveroilmoituksella raportoida. Eronahan 0% ja alvittomalla myynnillä on se, että 0%-myynteihin kohdistuviin kuluihin sisältyvän alv:n saa vähentää, mutta alvittomiin myynteihin kohdistuvien kulujen alv ei ole vähennyskelpoista.

Jos yrityksellä on sekä alvillista, että alvitonta myyntiä, tulee näihin kohdistuvat kulut erotella kirjanpidossa jotta alv:tä ei tule vähennettyä alvittomaan myyntiin kohdistuvista kuluista.

Verohallinnon ohjeesta: "Jos kausiveroilmoituksen lähetyksen jälkeen ilmoituksen tiedoissa huomataan virhe, on tiedot korjattava viipymättä. Virheelliset tiedot on korjattava, vaikka veron määrä ei muuttuisikaan."
Tilimamma
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 12:10

Re: Kausiveroilmoitus kohta 309 0-verokannan alainen liikevaihto

Viesti Kirjoittaja Tilimamma »

KIITOS MYOKYMIA :)
Vastaa Viestiin