Taseen tulostusmallit ja tilien numeroinnit

Kaikki tuloslaskelmaan ja taseeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset.
Pikku Myy
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Marras 2014, 13:31

Taseen tulostusmallit ja tilien numeroinnit

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Moi. Uutena untuvikkona päätän kysyä täältä neuvoa jos joku voisi minulle hieman asioita selvittää.

1. Kun vaihdan kirjanpito-ohjelmaa ja uudessa ohjelmassa on oletustilikartta, niin täytyykö tilien numerot ja nimet täsmätä edellisen tilikartan kanssa. Vai voiko tehdä liitteeksi dokumentin josta selviää tilien numerointien muutokset? (laskenta-automatiikka valmiina tuossa oletustilikartassa, joten ei jaksaisi sitä puolta opetella)

2. Vanhassa tilitoimiston Taseessa VASTAAVAA ja VASTATTAVAA ovat merkinnöiltään molemmat positiivisia (+) merkintöjä ja kun laitan edellisen vuoden alkusaldot uuteen ohjelmaan niin VASTAAVAA on positiivisin luvuin ja VASTATTAVAA negatiivisin luvuin. Onko kysymys vain ohjelmien eroavaisuudesta tuon raportin näyttämisen suhteen vai olenko niinsanotusti täysin hukassa, metsässä :) ?

Olisin kiitollinen pienestä vertaistuesta...
Pikku Myy
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Marras 2014, 13:31

Re: Taseen tulostusmallit ja tilien numeroinnit

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Öh, ja selvennän vielä hieman kun olin taitavasti melko sekavan tekstin kirjaillut.

Eli, kohtaan yksi. Voiko tilikartan uusia nimineen numeroineen. Sitten sinne taseitten ja tuloslaskelmien mukaan vain laittaisi dokumentaation tapahtuneesta.

Sitten kohtaan kaksi, olen siis lisännyt uuteen ohjelmaan tilien saldot vanhan pääkirjan mukaisesti, jos tässä vaiheessa otankin taseraportin, niin tuo esittämistapa on erilainen. Vastaavaa ja vastattavaa ovat kyllä samansuuruiset, mutta vastaavaa on merkitty 150957,90 ja vastattavaa -150957,90...
Vastaa Viestiin